Меню
Обговорення змін до законодавства провиконавче провадження

Обговорення змін до законодавства провиконавче провадження

Понеділок, 1 жовтня 2018 р.

Експерти Всеукраїнської коаліції з надання правової допомоги підготували проект змін до Закону України "Про виконавче провадження".

З проектом закону та іншими супровідними документами можна ознайомитись за цим посиланням.

Просимо надсилати ваші коментарі та пропозиції на нашу електронну пошту ucla.office@gmail.com

 

Законопроектом пропонується врегулювати окремі питання виконавчого провадження, які діючим Законом взагалі не врегульовані, зокрема:

- встановити час настання строків пред’явлення до виконання виконавчих документів, які видані іншими органами (посадовими особами), оскільки Закон врегульовує це питання виключно для судових рішень;

- встановити, що стягувачем за постановами державних виконавців про накладення на боржника штрафу за рішеннями немайнового характеру є орган державної виконавчої служби, а за аналогічними постановами приватних виконавців, а також за рішеннями судів про притягнення до відповідальності за невиконання законних вимог виконавця та порушення вимог цього Закону, які прийнято за матеріалами приватного виконавця, стягувачем є орган доходів та зборів, оскільки згідно Закону приватний виконавець не може виконувати рішення про стягнення коштів на користь держави та державних органів, а Законом не встановлено хто є стягувачем за даною категорією рішень;

- визначити місце відкриття виконавчого провадження, оскільки Закон встановлює лише місце виконання рішення, яке може бути відмінне від місця відкриття виконавчого провадження;

- надається можливість приватним виконавцям створювати на договірних засадах виконавчі групи, зокрема, для спільного виконання особливо складних або зведених виконавчих проваджень (Законом передбачена можливість створення виконавчих груп лише для державних виконавців);

- виконавцю надається право отримувати інформацію про осіб, на яких зареєстровано майно, яким вони володіють спільно з боржником, майно, доходи та кошти, якими особи володіють спільно з боржником, у тому числі конфіденційної, яка міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних, а також накладати на таке майно арешт, оскільки Закон передбачає вчинення таких дій лише по відношенню до особи боржника;

- надається тлумачення поняттю «виконавчий збір», який визначається  як фінансові санкції, які стягуються з боржника у разі невиконання ним рішення, передбаченого статтею 3 цього Закону, з примусового виконання якого відкрито виконавче провадження в органах державної виконавчої служби (Законом поняття виконавчого збору не встановлено, внаслідок різна судова практика щодо його стягнення);

- запроваджується у виконавчому провадженні поняття «авансових коштів», які складаються із сум сплаченого стягувачем авансового внеску та коштів, внесених стягувачем на додаткове авансування витрат виконавчого провадження, та з врахуванням діючою практики більш чітко врегульовується питання їх стягнення з боржника та повернення стягувачу;

- встановлюється, що стягувач, боржник або члени їх сімей, або їх представники, які здійснюють представництво відповідно до статті 16 цього Закону, не отримують винагороду за зберігання арештованого майна, оскільки Законом така норма встановлена лише для боржника;

- встановлюється процедура зняття арешту з майна за рішенням суду у разі, якщо виконавче провадження завершено або припинена діяльність приватного виконавця (Закон дане питання не врегульовує, а на практиці такі проблеми  виникають);

-  змінами до Прикінцевих положень Закону встановлюється, що виконавчі документи, видані до набрання чинності цим Законом, які пред'являються до виконання після набрання чинності цим Законом, мають відповідати вимогам закону, що були встановлені на момент їх видання (Законом дещо змінено вимоги до виконавчих документів, внаслідок чого виникають суттєві проблеми при відкритті проваджень за виконавчими документами, які були видані до набрання законної сили цим Законом).

Крім того, законопроектом більш чітко врегульовуються та вдосконалюються питання повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання, передачі виконавчого провадження за заявою стягувача від одного приватного виконавця іншому або органу державної виконавчої служби або від державного виконавця приватному; винесення процесуальних документів виконавчого провадження, їх доведення до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження; дій виконавця при відкритті виконавчого провадження; арешту і звернення стягнення на майно та доходи боржника; виконання зведених виконавчих проваджень; зупинення, закінчення виконавчого провадження та повернення виконавчого документа стягувачу; розподілу стягнутих з боржника коштів; стягнення основної винагороди приватного виконавця тощо.

Нове у базі знань

Жовтень 29
Люстрація в національному законодавстві та міжнародному праві

Роман Рачок, керівник напрямку "Моніторинг влади", Всеукраїнської коаліції з надання правової допомоги

Жовтень 29
Люстрація суддів – реалії та перспективи

Андрій Бурий, Фонд "Право і демократія"

Жовтень 29
Люстрація в європейських країнах

Роман Рачок, керівник напрямку "Моніторинг влади", Всеукраїнської коаліції з надання правової допомоги